سیامک گلشیری

siamak golshiri

۲۵ - دی - ۱۳۹۴
بردیا در مرکز ایلام

استقبال بسیاز زیاد از رمان بردیا و ملکه سرزمین عاج

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، مسئولین مرکز فرهنگی هنری شهرستان سیروان در خبری که ارائه داده اند از استقبال شایسته‌ی بچه ها از کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج نوشته‌ی سیامک گلشیری گفته اند .بر اساس این گزارش کتاب گلشیری به خوبی توانسته است با رمان های تهران کوچه اشباح و رمان بردیا وملکه سرزمین عاج .نقش مهمی در تشویق اعضا به مطالعه نقش نمایانی بر عهده بگیرد . آنگونه  که دو کتاب این نویسنده  با استقبال بسیار خوب اعضا رو به رو شده و علاوه بر به امانت تمام جلدهای این دو کتاب، روزانه تعداد زیادی از بچه ها  برای امانت این کتاب ها به مرکز می روند و در نوبت انتظار برای برگشت کتاب ها اسم می‌نویسند.همچنین با تعریف دانش آموزان در مدرسه از کتاب بردیا و ملکه سرزمین عاج ،معلمان مدارس نیز تقاضای امانت و مطالعه این کتاب راداشته اند.

بردیا و ملکه سرزمین عاج رمان ۳۲۰ صفحه‌ای است  که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده  و داستان، ماجرای دو پسر است که نسخه عجیب و غریبی از«هزار و یکشب» را پیدا می‌کنند و با خواندن آن از دنیایی به دنیای دیگر می‌روند. را به روایت می کند .دنیای این کتاب  در سرزمین قصه‌ها و افسانه‌هاست.
این کتاب  یک داستان تخیلی و فانتزی است اما ربط چندانی به هزار و یکشب و داستان‌های آن ندارد. درست است که نوجوانان قصه، نسخه‌ای از هزارویکشب را پیدا می‌کنند اما رمان من مستقل است و ارتباطی به این کتاب ندارد.
سیامک گلشیری خود نیز در گفتگو با رسانه ها در باره ی گرایش به این کتاب گفته است : گرایش نوجوانان و جوانان به فانتزی را راهی برای گریز از واقعیت‌های موجود می دانم انسان صنعت‌زده امروز، دنبال راه فرار از دنیای صنعتی و جهان روزمره است و فانتزی، این امکان را در اختیار او می‌گذارد. امروز نه تنها در ایران که در همه جهان از فانتزی استقبال می‌شود و یکی از دلایل این است که آدم‌ها به دنبال گریز از روزمرگی هستند.
به گفته این نویسنده :یکی دیگر از دلایل گرایش به فانتزی، این است که جهان موجود، ناخوشایند است. بنابراین با خواندن داستان‌های فانتزی می‌داند از دنیای واقعیات که تلخ و گزنده است بگریزد و در تخیل خود، جهانی دلخواه بیافریند. البته این به آن معنا نیست که داستان‌های رئال و واقعگرایانه جذابیت ندارند.
 مرکز فرهنگی هنری شهرستان سیروان یکی از بیست و دو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به شمار می رود که  به به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ادبی هنری ارائه می دهد

ارسال نظر